Ajankohtaisia aiheita tuoreesti ja luovasti
Valmentajamme käsittelevät blogeissa ajankohtaisia kehittymisen aiheita ja haasteita työelämässä. Kirjoitamme vapaalla kädellä ajatteluasi haastaen. Blogeista saat uusia ideoita kuinka kehittää henkilöstöäsi ja kuinka kehittyä itse.
Extended DISC® -arviointityökalu kehittämisessä – mikä se on?
Suomalainen Extended DISC® -arviointityökalu on maailmalla käytetyimpiä organisaation kehittämiseen, henkilöstön kehittämiseen, rekrytointiin, valmentamiseen ja coachaukseen liittyviä menetelmiä. Sitä kehitetään, päivitetään, hienosäädetään ja valvotaan jatkuvasti.
Miten johtaja voi kehittää neuvottelutaitojaan ja solmia parempia sopimuksia?
Johtajalle neuvottelutaito on yksi tärkeimmistä kyvyistä. Sitä tarvitaan kaikilla johtamisen tasoilla, mutta etenkin silloin, kun johtaja hankkii yritykselle uusia asiakkaita ja kumppaneita.
Voimavaroja, työhyvinvointia ja motivaation elpymistä
Korona-aika ja pitkä talvi haastavat meidät tunnistamaan omia tarpeitamme, joilla oma hyvinvointi ja tasapaino pidetään yllä, siitä huolimatta mitä työssä tai muussa maailmassa tapahtuu.
Uudistuvat virtuaaliset toimintatavat, tukemme henkilöstöllenne
Uskomme, että tämä poikkeuksellinen tilanne jopa muuttaa lopullisesti joitain toimintamalleja. Uskomme, että valmennusta, coachingia ja palavereja pidetään tämän kevään jälkeen vielä paljon enemmän virtuaalisesti.
Etäcoachauksella myönteistä voimaa uuteen
Juoksulenkki kiermurtelevillä metsäpoluilla oli ennen se keino, jolla sain energian virtaamaan ja ajatukset liikkeelle. Parhaat ratkaisut ja uudet ideat ilmestyivät kuin tyhjästä juuri kun puuskutin [...]
Asiantuntija myyjänä, miten tehdä se luontevasti?
Yhä useammin asiantuntijat löytävät itsensä tilanteesta, jossa heidän työnsä olennaisena osana kuuluu toimia myyjänä. Tulee hoitaa asiakassuhdetta laajemmin, kuin vain ratkaista heidän sen hetkiset tekniset [...]
Muutosjohtamisesta
Organisaatiomuutokset tutkitusti epäonnistuvat jalkautuksessa säännönmukaisesti. Muutos suunnitellaan hyvin, uusi organisaatiorakenne tai muu muutos kuvataan ja viestitään. Muuttuneet roolit kommunikoidaan. Muutos on siis periaatteessa valmiiksi suunniteltu, [...]
Vakuuttava ja vaikuttava: digi-ajassa tarvitaan entistä parempia neuvottelutaitoja
Digitalisoituminen vaikuttaa yhä voimakkaammin ostokäyttäytymiseen. Niin palveluita kuin tuotteitakin myyvät yritykset tekevät hartiavoimin kehitystyötä sähköisten palveluidensa kanssa, jotta ne olisivat tiptop ja kaikki tarvittava tieto [...]
Kiire, mitä voin tehdä ajanhallinnalleni?
Asiakkaani ovat huolissaan kiireessä. Mitä teen? Sanon, että ei enää riitä organisointi. Vaan tarvitaan sitä niin tuskallisen vaikeaa priorisointia.
Hyvä, paha palaveri!
Yhä useammin erilaisten valmennusten aikana kuulen syviä huokaisuja ja turhautumista tihkuvia kommentteja siitä, kuinka erilaiset palaverit ja kokoukset vievät puolet tai jopa valtaosan työajasta. Ne [...]
Asiantuntija osaamisen jakajana
Ketkä toimivat sisäisinä kouluttajina ja työssäopastajina nykyään? Asiantuntemustaan jakavat asiantuntijat itse sekä esimiehet. Kouluttajan tai työssäopastajan tehtävään joutuminen (usein sitä ei koeta iloksi vaan pakoksi) [...]
Inspiroivan esityksen taika
Tuulisen kalseana tammikuun seminaaripäivänä odotin kolmatta esitystä jo hieman vaisuin tunnelmin. Auditoriossa istui itseni lisäksi yli 200 muuta toistensa kanssa äännekkäästi rupattelevaa ihmistä. Tarkoitus oli [...]
Tuloksellinen työnilo takaisin!
Miten siirtyä minimipanoksen antajasta tulokselliseksi työnilon kokijaksi ja motivoituneeksi oman potentiaalin optimaalisesti hyödyntäväksi osaajaksi?
Johda motivaatiota niin tulokset seuraavat perässä
Uusien mahdollisuuksien hyödyntäminen vaatii joustavuutta, rohkeutta toimia ja ennen kaikkea kykyä saada kaikki ihmiset mukaan. Miten saada koko työyhteisön potentiaali eteenpäin vieväksi voimaksi?
Ajattelun artesaani
Artesaanit taitavat olla ihmisiä, jotka ovat löytäneet työlleen syvemmän tarkoituksen ja sisäisen motiivin toteuttaa itseään työssään. Ovatko nämä ihmiset tänä päivänä ajattelun ja yhdessä tekemisen artesaaneja?
Asiakaslähtöinen yritys panostaa työyhteisökokemukseen
Pitkäjänteiset muutokset kohti asiakaslähtöistä toimintaa saadaan aikaan muuttamalla työyhteisön ajattelua ja asenteita.
Tuloksekas johtaminen – ei nimi johtajaa tee
Ihan sama, miltä vuosisadalta kyseinen lista on, mutta se on hirveä. Idea tietenkin on, että eri tilanteissa tarvitaan erilaista johtamista. Johtaja on ja on pitänyt olla kameleontti, skitsofreenikko tai no, menestyvä ja hyvä johtaja.
Minustako myyjä?
Hyvä asiantuntija tuntee asiakkaansa, tekee kysymyksiä, kuuntelee tarkasti, on läsnä ja haluaa vilpittömästi auttaa asiakasta. Tätä voi oppia.
Esimiestyö kulminoituu esimiehen viestintään
Esimiesten rooli ja ennen kaikkea heidän tapansa viestiä on keskeinen kulmakivi onnistuneen muutoksen läpiviennissä.
Hyvien neuvottelutaitojen kultaiset avaimet
Hän onnistui jälleen neuvottelemaan hyvän diilin! Miten hän se teki?
HR Viestin Johtajuuden asiantuntijapaneeli
HR Viesti kutsui Completon Satu Pitkämäen keskustelemaan johtajuudesta muiden asiantuntijoiden kanssa.
Tietoinen johtaja on ”perillä”
Hyvä johtaja osaa myös pysähtyä ja pysäyttää: ajatella nykytilannetta ja tuntea tilanne siinä sellaisena kuin se on. Ensin pitää olla "perillä".
Itsensä tunteva johtaja on ”in” – katso ulos jotta näet sisälle
Yhä useampi esimies ja johtaja etsiytyy valmennuksiin, joissa voi voimaannuttaa itseään, liiketoimintaa tai henkilöstöään.
Hauras, vahva, antihauras
Miten oppia sietämään ja hyväksymään epävarmuutta ja miten oppia hyödyntämään sitä. Nämä ovat isoja kysymyksiä nopeasti muuttuvassa maailmassa.
Palvelun tasalaatuisuus on yrityksesi brändi
Mieti jos sinun yrityksessäsi ei olisi sovittu palvelutasoa. Palvellaan kun palvellaan, tänään näin ja huomenna noin - fiiliksen mukaan.
Epämukavuusalueella
Missä ovat innostusalueen? Koska viimeksi olin innostusalueillani? Kuinka paljon työajastani käytän innostusalueillani?
BtoB myyntityö muutoksen kourissa
Syrjäyttävätkö digitaaliset kanavat BtoB-myynnin perinteiset prosessit; kuten myyntisuppilo-mallin? Ei syrjäytä, mutta uutta ajattelua tarvitaan.
Nämä ammatit katoavat todennäköisimmin – mitä tehdä?
Mitä tapahtuisi, jos laittaisimme toimeksi ja kokeiltaisiin? Mitä sinä aiot tänään kokeilla?
Johtaminen ja esimiestyö – takaisin perusasioihin?
Mikä johtamisen ja esimiestyön alueella ovat ne perusasiat, jotka kuntoon laittamalla konkreettinen johtamis- ja esimiesosaamisen kasvu olisi huomattavinta?
Talent-ohjelmat – unohtuiko jotain?
Talent-ohjelmissa voi helposti unohtua kolikon toinen puoli eli se, miten talentteja johdetaan.
Tavoitteet saavutetaan yhteisin teoin, sisäistetyllä toimintakulttuurilla
Rakennetaanko yrityksessä kirkkoa vai muurataanko vain yksittäisiä onnellisia tiilejä?
Valmennus vai koulutus
Asiakkaillemme nämä sanat tarkoittavat usein samaa asiaa. Jotkut puhuvat henkilöstön koulutuksesta ja toiset valmennuksesta. Sama asia?
Mistä on pienet ja isot organisaatiokulttuurit tehty?
Jokainen yritys luo itse oman kulttuurinsa omista lähtökohdistaan. Kulttuuria ei voi liimata päälle - sen pitää syntyä tai synnyttää yrityksestä itsestään.